Inna osoba zagroziła Ci użyciem przemocy lub jej użyła i w ten sposób zabrała Ci Twoje rzeczy?
Sprawdź, jak zgłosić rozbój u ubezpieczyciela.
Poniższy artykuł opisuje sposób postępowania po rozboju. Jeśli padłeś ofiarą kradzieży bez użycia przemocy (np. złodziej ukradł rzeczy z pokoju hotelowego pod Twoją nieobecność) przejdź do tego artykułu.
Przede wszystkim tuż po rozboju zadbaj o własne bezpieczeństwo i osób znajdujących się w pobliżu.
O rozboju muszą dowiedzieć się odpowiednie służby.
W miarę możliwości zabezpiecz te rzeczy, których nie zabrał Ci złodziej.
Jeśli została wobec Ciebie użyta przemoc, zadzwoń od razu na pogotowie.
O każdym rozboju należy niezwłocznie powiadomić policję. Podaj funkcjonariuszom rodzaj i ilość zaginionego mienia wraz z jego wartością.
Jeśli do rozboju doszło w trakcie transportu, zawiadom o zdarzeniu przewoźnika.
Jeżeli do rozboju doszło w miejscu zakwaterowania, powiadom o tym od razu kierownictwo hotelu lub innego miejsca zakwaterowania.
Poinformuj niezwłocznie ubezpieczyciela o rozboju i pomóż towarzystwu w ustaleniu dokładnych okoliczności szkody.
Od razu po zdarzeniu spisz wszystkie przedmioty, które utraciłeś w wyniku rozboju.
Jeśli do rozboju doszło w trakcie podróży, zachowaj bilet, aby móc udowodnić ubezpieczycielowi, że miałeś prawo poruszać się danym środkiem transportu.
Zachowaj wszystkie rachunki za artykuły pierwszej potrzeby, które kupiłeś w związku z utratą bagażu.
Jeśli po rozboju pogotowie będzie udzielało Ci pomocy, zachowaj dokumentację medyczną opisującą, jakich obrażeń doznałeś.
Policję trzeba zawiadomić o rozboju tak szybko jak to tylko możliwe.
Na pierwszym miejscu miej zawsze bezpieczeństwo swoje i osób znajdujących się w pobliżu.