Potrzebuję pomocy assistance po szkodzie spowodowanej przez inną osobę - co mam zrobić?

Nieumyślna lub umyślna szkoda spowodowana przez inną osobę nie należy niestety do rzadkości w trakcie podróży.
Sprawdź, co zrobić, by móc skorzystać z pomocy assistance oferowanej przez ubezpieczyciela.

  • Jak się zachować po szkodzie?

    Zadzwoń do ubezpieczyciela

    Jeżeli po szkodzie potrzebujesz pomocy Assistance, powinieneś niezwłocznie poinformować ubezpieczyciela o zdarzeniu. Staraj się stosować jak najściślej do jego zaleceń.

    Zorganizuj pomoc

    Jeżeli zewnętrzne okoliczności uniemożliwiają kontakt z ubezpieczycielem, zorganizuj pomoc na własną rękę.

  • Kogo i jak poinformować?

    Ubezpieczyciel

    Ubezpieczyciel powinien zostać powiadomiony niezwłocznie po zdarzeniu. Przekaż mu następujące informacje:

    - imię i nazwisko
    - numer polisy
    - numer telefonu, pod którym Centrum Pomocy ubezpieczyciela może się z Tobą skontaktować
    - opis okoliczności zdarzenia
    - wyjaśnienie, jaka dokładnie pomoc jest potrzebna

  • Jakie dokumenty i dowody zebrać?

    Rachunki dokumentujące koszty

    Jeżeli ze względu na zewnętrzne okoliczności nie możesz skontaktować się z ubezpieczycielem i organizujesz pomoc na własną rękę, zbieraj wszystkie rachunki potwierdzające poniesione przez Ciebie koszty.

  • Twoje prawa i obowiązki

    Nie rób nic bez zgody ubezpieczyciela

    Jeżeli możesz skontaktować się z ubezpieczycielem, nie organizuj pomocy na własną rękę. Trzymaj się ściśle zaleceń ubezpieczyciela i wykonuj jego polecenia.

    Niezwłoczna pomoc

    Ubezpieczyciel powinien zorganizować pomoc dla Ciebie tak szybko jak to tylko możliwe.