W wyniku losowego zdarzenia musisz zrezygnować z podróży lub wcześniej wrócić z wyjazdu?
Sprawdź, jak postępować, aby ubezpieczyciel pokrył koszty wynikłe z powodu rezygnacji.
Kiedy tylko dowiesz się, że musisz zrezygnować z wyjazdu, zawiadom o tym organizatorów.
Jeśli musisz wcześniej wrócić z wyjazdu, a ubezpieczyciel w takiej sytuacji nie wymaga natychmiastowego kontaktu, zorganizuj transport powrotny i zbierz rachunki dokumentujące koszty podróży.
Jeśli rezygnacja z wyjazdu jest spowodowana szkodą w mieniu lub utratą dokumentów niezbędnych w podróży, powiadom niezwłocznie policję o zdarzeniu
Organizatora należy od razu pisemnie powiadomić o wypadku powodującym konieczność rezygnacji lub wcześniejszego powrotu. Od organizatora powinieneś otrzymać wyliczenie kosztów rezygnacji.
O rezygnacji z wyjazdu należy także powiadomić przewoźnika. Powinien on Ci wystawić potwierdzenie anulowania biletów i określić wysokość kosztów.
Organizator wyjazdu powinien przekazać Ci wyliczenie kosztów rezygnacji.
W razie rezygnacji z wyjazdu przewoźnik powinien przekazać Ci potwierdzenie anulowania biletu i wyliczenie wysokości kosztów.
Zbieraj całą dokumentację medyczną potwierdzającą zajście wypadku bliskiej osoby lub towarzysza podróży, przez który musisz zrezygnować z wyjazdu lub wrócić wcześniej z podróży.
Policja powinna przekazać Ci potwierdzenie zgłoszenia szkody w mieniu lub utraty dokumentów niezbędnych w podróży.
Władze regionu powinny przekazać Ci zaświadczenie potwierdzające zajście zdarzenia losowego, które uniemożliwia wyjazd lub powoduje konieczność wcześniejszego powrotu.
Jeżeli ubezpieczyciel nie wymaga natychmiastowego kontaktu po tym, jak okaże się, że musisz wcześniej wrócić z wyjazdu, zbieraj wszystkie rachunki i bilety potwierdzające koszty podróży powrotnej.
Jeżeli musisz zrezygnować z wyjazdu, masz obowiązek powiadomić o tym od razu organizatora wyjazdu.