Mój lot został opóźniony - co mam zrobić?

Opóźnienie lub odwołanie lotu może przydarzyć się także Tobie.
Sprawdź, co zrobić, jeśli przez kilka godzin musisz czekać na lot.

  • Jak się zachować po szkodzie?

    Zawiadom przewoźnika

    Jeśli Twój lot jest opóźniony lub zostanie odwołany, skontaktuj się z przewoźnikiem, by uzyskać pisemne potwierdzenie zaistnienia problemów z lotem.

    Zbieraj rachunki

    Zbieraj wszystkie rachunki dokumentujące zakup artykułów pierwszej potrzeby, które musiałeś nabyć w związku z opóźnieniem lotu (jedzenie i napoje, artykuły higieniczne, dodatkowy nocleg).

  • Kogo i jak poinformować?

    Przewoźnik

    Skontaktuj się z przewoźnikiem, aby ustalić termin planowanego odlotu oraz zakres odpowiedzialności linii lotniczych za zdarzenie.

    Ubezpieczyciel

    O problemach z lotem zawiadom także ubezpieczyciela

  • Jakie dokumenty i dowody zebrać?

    Zawiadomienie od przewoźnika

    Takie zawiadomienie powinno zawierać:

    - potwierdzenie zaistnienia opóźnienia lotu,
    - numer lotu
    - termin planowanego odlotu,
    - datę i godzinę zgłoszenia,
    - czas opóźnienia

    Określenie zakresu odpowiedzialności linni lotniczych za zdarzenie

    Takie określenie zakresu odpowiedzialności powinieneś uzyskać od przewoźnika na piśmie

    Rachunki i dowody zapłaty

    Zbierz wszystkie rachunki potwierdzające zakup artykułów, które musiałeś kupić w związku z opóźnieniem lub odwołaniem lotu.

  • Twoje prawa i obowiązki

    Obowiązki przewoźnika

    Na terenie Unii Europejskiej linia lotnicza ponosi odpowiedzialność w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 2 godziny.

    Nie możesz dwa razy ubiegać się o to samo świadczenie

    Ubezpieczyciel odpowiada tylko za to, czego nie zapewni przewoźnik. Jeżeli zatem Twój lot jest opóźniony i przewoźnik zapewni Ci posiłek, nie możesz poprosić ubezpieczyciela o zwrot kosztów jedzenia.