Opóźnienie lub odwołanie lotu może przydarzyć się także Tobie.
Sprawdź, co zrobić, jeśli przez kilka godzin musisz czekać na lot.
Jeśli Twój lot jest opóźniony lub zostanie odwołany, skontaktuj się z przewoźnikiem, by uzyskać pisemne potwierdzenie zaistnienia problemów z lotem.
Zbieraj wszystkie rachunki dokumentujące zakup artykułów pierwszej potrzeby, które musiałeś nabyć w związku z opóźnieniem lotu (jedzenie i napoje, artykuły higieniczne, dodatkowy nocleg).
Skontaktuj się z przewoźnikiem, aby ustalić termin planowanego odlotu oraz zakres odpowiedzialności linii lotniczych za zdarzenie.
O problemach z lotem zawiadom także ubezpieczyciela
Takie zawiadomienie powinno zawierać:
- potwierdzenie zaistnienia opóźnienia lotu,
- numer lotu
- termin planowanego odlotu,
- datę i godzinę zgłoszenia,
- czas opóźnienia
Takie określenie zakresu odpowiedzialności powinieneś uzyskać od przewoźnika na piśmie
Zbierz wszystkie rachunki potwierdzające zakup artykułów, które musiałeś kupić w związku z opóźnieniem lub odwołaniem lotu.
Na terenie Unii Europejskiej linia lotnicza ponosi odpowiedzialność w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 2 godziny.
Ubezpieczyciel odpowiada tylko za to, czego nie zapewni przewoźnik. Jeżeli zatem Twój lot jest opóźniony i przewoźnik zapewni Ci posiłek, nie możesz poprosić ubezpieczyciela o zwrot kosztów jedzenia.