W czasie podróży nagle zachorowałem - co mam zrobić?

Od zwykłej anginy po choroby tropikalne - w czasie podróży jesteś narażony na różne choroby.
Sprawdź, co zrobić, jeśli rozchorujesz się w trakcie podróży.

  • Jak się zachować po szkodzie?

    Zawiadom ubezpieczyciela

    Jeśli rozchorujesz się w trakcie podróży, powinieneś od razu zawiadomić o tym ubezpieczyciela.

    Skorzystaj z pomocy

    Zgłoś się niezwłocznie po pomoc i stosuj się do zaleceń lekarza.

    Zbieraj rachunki

    Nie wyrzucaj żadnych rachunków potwierdzających koszty poniesione na leczenie.

  • Kogo i jak poinformować?

    Ubezpieczyciel

    O chorobie należy natychmiast powiadomić ubezpieczyciela. Opisz, co się dokładnie dzieje i podaj:

    - imię i nazwisko
    - numer polisy
    - numer telefonu, pod którym Centrum Pomocy może się z Tobą skontaktować.

    Udziel także pełnomocnictwa ubezpieczycielowi, aby mógł uzyskać dostęp do informacji medycznych.

    Pogotowie: 112

    Jeżeli potrzebujesz pilnej pomocy lekarskiej, zadzwoń od razu na pogotowie.

  • Jakie dokumenty i dowody zebrać?

    Rachunki potwierdzające koszty poniesione na leczenie

    Zbieraj wszystkie rachunki potwierdzające wydatki poniesione na leki i leczenie

    Dokumentacja medyczna

    Gromadź wszystkie dokumenty, które otrzymujesz od lekarzy, aby móc je przedstawić ubezpieczycielowi.

  • Twoje prawa i obowiązki

    Prawo do pomocy

    Ubezpieczyciel ma obowiązek zorganizować natychmiast pomoc.

    Stosuj się do zaleceń ubezpieczyciela

    Postępuj dokładnie według instrukcji, które otrzymujesz od ubezpieczyciela. Przekazuj też natychmiast towarzystwu każdą nową informację dotyczącą Twojego stanu zdrowia.